måndag 2 april 2012

Dagens ord: Matstrupsinflammation

Nä, inget favoritord direkt, men något jag råkat ut för. Ligger nedbäddad medan hela bröstet bränner som eld.

Negativa bieffekter:
- Jag orkar inte jobba/skriva/gå ut med hundarna/träffa vänner/göra något annat än att ligga still.
- Jag kan inte ägna mig åt min favoritsyssla: att äta. Näst efter ord, är mat det jag älskar mest och just nu kan jag inte svälja en enda tugga eller en enda klunk, för då känns det som när man sätter i fel strupe och får kramp - hela tiden.
- Det gör ONT.

Positiva effekter:
- Jag hinner läsa alla bra böcker på mitt nattduksbord, som "How to be a woman" och "Sju jävligt långa dagar" (vilket förra veckan faktiskt har varit).
- Hm. Det var nog det enda.

Lovar att aldrig använda "matstrupsinflammation" i någon roman. Någonsin.

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt! hoppas du blir bättre snart. Sov och läs! :-)

    SvaraRadera