onsdag 9 maj 2012

Babel, mor, mammor, morsor.

I påskas ville jag ge min mamma ett påskägg med en överraskning i. Eftersom hon betyder mycket för mig ville jag att det skulle vara något lite annorlunda. Något som vi kunde göra tillsammans.

Först tänkte jag på biobiljetter. Sedan slog det mig att hon älskar programmet Robins som sänds på svt. Tänk om man kunde få publikbiljetter dit? Men eftersom det spelas in i Götelaborg så la jag istället ihop två och två - dvs vårt intresse för litteratur och hennes intresse för Jessica Gedins hår. (Jepp, hon ääälskar Jessica Gedins hår.) Så det fick bli två publikbiljetter till tv-inspelningen av Babel.

Jag valde ett datum som låg en bit fram i tiden och så i fredags var det dags.

Vi visste inget tema i förväg. Inte vilka författare som skulle vara där. Så döm om vår förvåning när Jessica Gedin presenteradde kvällens tema:

"Kvällens tema är: "Älskade mor, mamma, morsa"

Det blev en härlig eftermiddag full av skratt och tårar. Enda besvikelsen var att Jessica Gedins hår var uppsatt.

Ikväll sänds programmet på svt2 kl 22.15.





Martina Montelius (dotter till min idol Kristina Lugn) och Fredrik Strage i studion. (Tagen med urusel kamera i iPhone4.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar