torsdag 23 februari 2012

Som en åsna mellan två Word-dokument.

Just nu har jag två strålande bra idéer till nästa manus, jag vet bara inte hur jag ska kunna välja.

Den ena är en roman i ett känsligt, men viktigt, ämne som skulle kunna debatteras en hel del.
Den andra är en idé som föddes i ett spännande samarbete och skulle kunna bli en hel serie.

Kanske får jag börja med att skriva ett utförligt synopsis på båda och sedan se vilken jag känner mig mest "sugen på". Välja med hjärtat. För som jag lärt mig det senaste året, så krävs det mycket lust och passion för att orka igenom ett helt manusarbete. Men jag har ju sådan lust att skriva båda! Och dessutom 10 idéer till där i byrålådan som jag vill hinna förverkliga.

I-landsproblem. (I som i "idé".)

2 kommentarer:

  1. Båda två låter riktigt spännande. Jag vill läsa!!! :-) Lycka till med skrivandet. Du verkar få så mycket skrivet jämt. Duktiga du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är ju så roooligt! Kanske blir det båda... Lycka till med ditt skrivande också!

      Radera