onsdag 9 mars 2011

När är manuset redo att skickas in?

Nu när jag äntligen har skrivit klart min roman - efter tre år och tre omarbetningar - känns det skönt att ha satt punkt. 

Men hur ska man veta att ett manus verkligen är färdigt? Det var en av de frågor jag hade när jag gick på seminariet ”Skriv för livet!”

Alla författare var eniga när de svarade:
"Skicka inte in för tidigt. Jobba igenom tills det är så bra som det bara går. Så bra så du nästan kräks på manuset för att du är så trött på det."

Lina Forss gav också rådet att be om feedback från människor du litar på innan du skickar in.  Då vet du vad det är för frågeställningar som dyker upp hos läsaren. Men lyssna inte för mycket - våga också lita på din förmåga.
Been there, done that. 

Så nu ger jag Jante en glidtackling och gör just det - litar på min förmåga. Stjärnstopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar