söndag 20 mars 2011

Feedback.


Mitt i provhytten på en stor klädkedja får jag ett samtal av en vän. Hon fick mitt manus för en vecka sedan för att läsa och komma med synpunkter. Nu ringde hon och sa de där orden jag så länge väntat på:

”Åh, vilken underbar bok du har skrivit!”
 
Hon berättade att hon har fem olästa pocket på nattduksbordet som hon inte orkat igenom, men den här kunde hon inte lägga ifrån sig. Hon läste fyra timmar i sträck, nu var hon nästan på hälften.
”Jag hann inte ens städa. Och när jag slutar städa och istället läser, då är det riktigt bra.”

Jag blev så generad och så glad på samma gång att jag började dansa runt där i butiken. För varannan dag undrar jag vad jag håller på med - tänk om den inte alls är bra? Och varannan dag älskar jag den som ett barn.

Idag är en sådan dag och nu ska jag försöka fortsätta njuta av den.

Jante – sjas på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar