lördag 1 januari 2011

Nyårslöftet - here we go.


Det är något därinne som skaver. Som knackar. Som kliar. Något som inte bryr sig om att jag redan försörjer mig på att skriva. Som struntar i meningsbyggnader eller att orden är på exakt rätt plats. Som inte nöjer sig med ord som blir tryckta på en affisch, i en tidning, i en applikation, en radioreklam, på en hemsida eller i en årsredovisning. Som skiter högaktningsfullt i min fina examen (Fil Mag i Lingvistik – Allmäns språkvetenskap) men knäböjer och kysser marken framför Kristina Lugn, Bo Setterlind och Selma Lagerlöf (i en himmel någonstans). Ordkonstnärer som hittat sin egen röst. 
Något vill ut. Vill beröra. Vill att jag inte bara ska hitta andras tonalitet, utan min egen.
Så välkommen kära 2011! Året när jag följer drömmen. Hittar min egen röst. Min melodi.
Vad är din?

2 kommentarer:

  1. Eftersom vi i grunden livnär oss på samma sak och dessutom tycks nära samma drömmar, kommer jag med spänning att följa denna blogg.

    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Tack Kjell, det värmer. Vi ses efter vägen.

    SvaraRadera