onsdag 26 januari 2011

Hopp.

Idag har jag gått runt i stan och försökt hitta fläckar av sol att värma mig i och ord att klä fläckarna med.

Intervjun igår gav mig nytt hopp och en riktig nytändning i bokprojektet. Jag fick så många bra tips (som jag snart ska dela med mig av). Bland annat berättade författaren att han skrivit två manus tidigare och blivit refuserad massor med gånger innan han tillslut hittade sin stil och lyssnade till sin egen, inre röst. Han gav aldrig upp. För det var det här han ville.

Det här är bara början.

2 kommentarer:

  1. Hej! Snubblade över din blogg och blev verkligen inspirerad av ditt målmedvetna arbete för att nå fram till utgivning. Jag skriver själv på en roman och en barnbok, dock vid sidan av mitt jobb som frilansskribent i egen firma. Innan jul upptäckte jag denna värld av bloggare som drömmer drömmen om BOKEN vilket fått mig att seriöst satsa på min egen roman. Jag fortsätter att följa dig med spänning och önskar LYCKA TILL! Vill du kika på min blogg så gå in på www.skrivarstudio.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Åh, tack och vilken bra blogg! Bra idé med att lägga upp det du läser just nu. Och andra skrivbloggar.
    Jag ska titta förbi på din ibland och önskar dig lycka till med dina projekt så länge. Jag hejar på dig!

    SvaraRadera