söndag 9 januari 2011

Frågor och svar om bloggen:


Varför startade du bloggen?
För att varje dag under ett år påminna mig själv om att följa min dröm och dela med mig av det jag lär mig på vägen.

Vad är målet?
Bloggen har två mål:
1.     Att före slutet av året ha fått kontakt med ett förlag som vill ge ut min roman.
2.     Att dela med mig av mina erfarenheter längs vägen och förhoppningsvis inspirera andra att följa sina författardrömmar (eller andra drömmar).

Kommer du göra inlägg varje dag, hela året?
Ja.

Tar inte bloggen viktig tid från ditt arbete med själva romanen?
Romanen är färdig och nu kan jag lägga mer tid på att lista ut vad som händer sen.

När är din deadline?
31 december 2011.

Vad händer om du inte når ditt mål innan dess?
Jag vill inte tänka så. Det ska gå. Kanske tar det längre tid än jag trott, men jag kommer aldrig ge upp. Är romanen inte tillräckligt bra får jag försöka skriva en bättre, är jag inte tillräckligt bra får jag lära mig mer, är historien inte tillräckligt intressant får jag komma på en ny, är förlagen för upptagna för att hinna läsa mig så får jag hitta ett sätt att få deras uppmärksamhet (som den här bloggen t ex). Fortsättning följer…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar