fredag 9 mars 2012

Värme i kylan.

Jag drar jackan tätare omkring mig. Ögonen svider av vinden och av ett jobbigt besked om en vän som jag nyss har fått, och mitt hjärta slår lite tyngre än vanligt. Världen är grå och det känns som om vintern kommer att vara för evigt. Jante sitter på axeln och skrattar hånfullt åt mig där jag går och hoppas på att livet ska bli ljusare.

På ett café beställer jag en färskpressad juice och en kardemummabulle och öppnar datorn. Går in på några av mina favoritbloggar –  och hittar den här listan. Och jag är med! Jag blir så stolt och glad att jag i ren glädjeyra hugger tag i Jante, kastar ned hononom på marken, rakt på min fot  – och sparkar iväg honom som en fotboll.

Sen sätter jag mig och klottrar ned några riktigt bra idéer till nästa manus som kommer av bara farten. Tur att det finns så många underbara, inspirerande, modiga, härliga människor i min omgivning – och i min dator.

Och nu går den inte att stoppa – våren är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar