fredag 16 mars 2012

En kär gammal vän.

Tänk vilket intryck en bok kan göra. Häromdagen hittade jag en bok hemma hos min mamma, som hon fick av en vän samma år som jag föddes (1973). Den handlar om vänskap och när jag var liten läste hon den ofta för mig. Även om jag inte förstod orden förrän långt senare, minns jag tonen och rytmen i dem.

När jag såg boken igen var det som att återse en gammal vän.

"A friend is someone who likes you."
"Sometimes you don´t know who are your friends. Sometimes they are there all the time, but you walk right past them and dont´t notice that they like you in a special way."
"Some people have lots of friends."
"but everyone... everyone in the whole world has at least one friend. Where did you find yours?"

3 kommentarer:

  1. Åh...den hade jag med! Nu måste jag börja rota bland allt bråte för att hitta den!!!1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt, då finns det två i Sverige i alla fall... Den är så fin. Hoppas du hittar den.

      Radera
  2. Jag hittade den! Fast i svensk översättning. Kika på www.skrivarstudio.blogspot.com
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera