måndag 7 november 2011

Tidningen Skriva - en recension.

Det blir en 3:a av 5, men det kommer nog ta sig. Innehållet är bra, en blandning mellan författarporträtt, bloggskola, plocksidor och annat som är intressant för oss som skriver manus.

Dock kan jag tycka att den är lite för lite rockig/glamourig för min smak. Man måste inte vara grå och tråkig och sitta inlåst i pyjamas framför en skärm hela dagarna för att man är författare - eller vill bli (eller aha - det kanske jag ska prova...). Men det känns lite som den riktar sig till språknördar (jag är en själv så inget nedvärderande ment) mer än konstnärer/skapande människor, om du förstår vad jag menar. Och då menar jag grafiskt, för innehållet är det faktiskt inte något fel på. Men layouten och bildspråket kan behöva en liten uppfräschning för att fortsätta kännas lockande.

Jag tänker läderfotöljer, tunga bokhyllor, ett glas portvin, vacker utsikt och intressanta, knäppa, galna, glamouriga, författare som komplement till de klassiska.  Spännande krönikor med lekfullhet och värme.

Ska bli roligt att följa utvecklingen, för jag tycker att det är härligt att det äntligen finns en tidning där målgruppen är – jag.

2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig! Åh...vad jag längtat efter en tidning som den...och jag är beredd att förlåta den för ganska mycket just av den anledningen men hallåååå...skriva är ju att glöda, att passionerat kasta sig in i världar, sorg och glädje....

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får ge dem en chans. Kommer nog ta sig.

    SvaraRadera