fredag 4 november 2011

Modern teknik och flåsande andetag.

Nej, det är inte så spännande som rubriken låter. Men jag får väldigt mycket idéer när jag är ute och går med hunden. Och det är alltid vid samma ställe som det börjar hända grejer – precis där, cirka tio minuter in på promenaden, där vid järnvägsspåret vid den tredje granen som hjärnan börjar hitta hjärtats takt och spruta idéer.

För att komma ihåg alla tankar så spelar jag in dem i min mobil och när jag sedan får en skrivstund över spelar jag upp det och antecknar i mitt block. På inspelningen hör jag inte bara min egen röst, utan också några högljutt flåsande andetag från den som går bredvid...

2 kommentarer:

  1. Ha, ha... rubriken var bra! Jag håller verkligen med om att många av de bästa idéerna dyker upp på promenaden. Bra metod du har som spelar in och sedan antecknar. Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Trevlig helg med många promenader!

    SvaraRadera