onsdag 2 februari 2011

Passionen sitter i smaken.



Veckans inspiratörer och drömförverkligare är några helt i min smak. Martin och Mikael på Cupcake STHLM tog efter en tid i USA upp en gammal dröm om att låta cupcakesen (?) invandra tillbaka till Sverige. De adderade några gammalsvenska traditioner plus inspiration från mormor och farmors recept och skapade ett eget litet himmelrike för smaklökarna: Cupcake STHLM.

Där brukar jag njuta av pennans svep över pappret till min favorit Rocky Road och låta choklad, karamell, marshmellow, dajm, pecannöt flytta in i min gom för en stund. Eller köpa hem några skapelser till efterrätt när jag väntar besök av vänner.

Du hittar dem på St Eriksgatan 83 i Stockholm. Om du inte bor i närheten kan du ändå kika in här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar