tisdag 10 januari 2012

Tidningen skriva - bättre och bättre.

Det andra, efterlängtade numret landade i brevlådan igår. Och den här gången har något hänt med layouten! Mycket mycket bättre. 

Hittade bland annat en intressant artikel om hur få författare som verkligen kan leva på sina böcker. Tur att det inte är därför man skriver – men jag kan inte låta bli att undra hur mycket mer och bättre litteratur som skulle skrivas om fler författare som kunde leva på sitt konstnärskap. Jag önskar verkligen att jag kommer att kunna göra det någon dag, även om det är långt kvar än.

5 kommentarer:

  1. Intressant tanke! Jag gissar att vi skulle få en större spridning på litteraturen om fler kunde leva på det. Tänk hur många som sitter på bra idéer och kanske har påbörjat, rent av avslutat ett manus, men det tar så förbannat lång tid att redigera och refuseras så de ger upp?

    SvaraRadera
  2. Sitter också här med Skriva. Och hittade just din blogg som jag genast ska lägga till min blogglista. Ser fram emot Nu är jag författare-inlägget!

    SvaraRadera
  3. Ja, det finns nog många bra manus där ute i byrålådorna.

    Maria - välkommen. Tack, jag också!

    SvaraRadera
  4. Efterlängtad är verkligen det rätta ordet för tidningen. Och välbehövlig!
    Jag skulle nog vilja påstå att det är den här bloggen och tidningen Skriva som faktiskt fått mig att ta tag i mitt skrivande och inte bara sitta och drömma om en roman.

    Så med denna kommentar, skulle jag mest vilja skicka ett litet tack till dig Felicia för att du låter oss följa din romanväg och alla kloka tankar som vi fått läsa under tiden. Ser verkligen framemot att få köpa din bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ylva! Lycka till på din romanväg också och uppdatera mig gärna om hur det går!

      Radera